16 september 2011
Presentaties 24e saMBO-ICT conferentie
De presentaties van de keynotes en workshops zijn inmiddels beschikbaar.
Via de links kunt u deze bekijken en downloaden.
Keynotes
- De mogelijkheden zijn ongekend
Door Jaap Oomen (Effent) - Media, Technologie en Educatie
Door Theo Huibers (Thaesis) - Hoe krijg je de oude rot aan sociale media?
Door Ernst-Jan Pfauth (NRC Next)
Plenair
- Opening Jan Bartling
- Sluiting Ben Geerdink
- Overdracht aan ROC Tilburg
Workshops
- Even bijpraten over saMBO-ICT & Kennisnet
– door Jan Bartling (saMBO-ICT) & Jan Kees Meindersma (Kennisnet) - Social media in de klas
– door Hannelore Engels (ROC West-Brabant, IT-Workz) - InCasu, een ambitieus casusmodel
– door Marjolein van Daalen & Henri Roosdorp (ROC Mondriaan) - Verbeterde stagematching in de klas
– door Ad Geluk (Colo) & Niels Leijssenaar (Stoas) - Help! Wij hebben (g)een informatiemanager!
– door Marc van Leeuwen (Twynstra Gudde) - Portal? Studenten hebben toch al een portal?
– door Jacco Jasperse (Hogeschool Zeeland) & Remco Rutten (SURFnet) - Crowdsourcing als methodiek voor onderwijsinnovatie
– door Pieter van Knippenberg (ROC West-Brabant) & Marcel Oostdijk (Outfox) - Samenwerken, hoe doe je dat?
– door Jasper Dijkman (Universiteit Twente) - Een methodiek voor business cases bij ICT-investeringen in het onderwijs
– door Henri Roosdorp (ROC Mondriaan) & Maarten Kuiper (Twynstra Gudde) - Cloudcomputing
– door Rik Burger (Johan Cruyff College Amsterdam) & Wijnand Baretta (Perceptum) - Games, een vanzelfsprekend onderdeel van het leermiddelenpakket
– door Hester Wobben (Ontwikkelcentrum) & Roel Hagedoorn (Prinsentuin College) - Laptops in het MBO, een update
– door Maaike Stam (ROC van Amsterdam) & Mieke van Keulen (Kennisnet) - Knooppunt MBO, samen komen we verder (presentatie via Youtube)
– door Koning Willem I College & Maries Dinaux (Stichting Praktijkleren) - Augmented Reality in de praktijk
– door Yvette van den Bersselaar & Peter Stadhouders (Prinsentuin Oudenbosch) - SLB/BPV in on-line BBL
– door Carlo Trommels & Christa Middendorp (ROC Mondriaan) - Naar een nieuw portaal van ROC van Twente: een visie, een roadmap, het realisatieplan
– door Hans Schouten (ROC van Twente) & Carlo van Haren (Winvision) - Instructables Restaurant
– door Robert Mens (Cingel College) - De digitale leerlijn voor docenten, iedere docent e-competent!
– door Annet Smith (Nova College) - De virtuele klas
– door Benno Hams (OSG Hengelo) & Pieter Klijs (ROC West-Brabant) & Niels Scherling (Cisco) - Talking pen
– door Robert van Weldam & Co van Houten & Edgar van Oostrum (ROC van Amsterdam) - Wat gebeurt er in het Hoger Onderwijs?
– door Rob Keemink (Windesheim) - Triple A in de praktijk: het opbouwen van de onderwijscatalogus
– door Frans Thijssen (ROC De Leijgraaf) - Het nieuwe werken voor studenten
– door Karin Asscher (Kellebeek College) & Laldjiet Soochit (IT-Workz) - Taalperfect: digitale scholing, controle en examinering bij Nederlands
– door Leon Aanraad & Jac van Ginderen (ROC West-Brabant) - ICT- en informatiebeleid als speerpunt van strategierealisatie
– door Ed Clevers en Matthé Drost (ROC Nijmegen) - Gebruik van de portal in de klas/V-alert
– door Peter Luyten (Scala) - De distributieketen door digitaal leermateriaal
– door Jan Bartling & Willem-Jan van Elk (saMBO-ICT) & Leo Bakker (Kennisnet) - Technologies to Watch: opkomende technologieën en hun waarde voor het MBO
– door Stephanie Ottenheijm (Kennisnet) & Pieter Vorstenbosch (Stichting SintLucas – de eindhovense school) - Device onafhankelijk digitaal schoolgebouw; bouw van het team en de techniek
– door Inge Meere (Da Vinci College) - Meten is weten: hoe bestuurt het ROC van Twente haar IV- en ICT-organisatie?
– door Rick Ruumpol & Frans van Eekelen (ROC van Twente)
Reacties (0)