Presentaties 24e saMBO-ICT conferentie

De presentaties van de keynotes en workshops zijn inmiddels beschikbaar.
Via de links kunt u deze bekijken en downloaden.

 

 

Keynotes

Plenair

Workshops

  1. Even bijpraten over saMBO-ICT & Kennisnet
    – door Jan Bartling (saMBO-ICT) & Jan Kees Meindersma (Kennisnet)
  2. Social media in de klas
    – door Hannelore Engels (ROC West-Brabant, IT-Workz)
  3. InCasu, een ambitieus casusmodel
    – door Marjolein van Daalen & Henri Roosdorp (ROC Mondriaan)
  4. Verbeterde stagematching in de klas
    – door Ad Geluk (Colo) & Niels Leijssenaar (Stoas)
  5. Help! Wij hebben (g)een informatiemanager!
    – door Marc van Leeuwen (Twynstra Gudde)
  6. Portal? Studenten hebben toch al een portal?
    – door Jacco Jasperse (Hogeschool Zeeland) & Remco Rutten (SURFnet)
  7. Crowdsourcing als methodiek voor onderwijsinnovatie
    – door Pieter van Knippenberg (ROC West-Brabant) & Marcel Oostdijk (Outfox)
  8. Samenwerken, hoe doe je dat?
    – door Jasper Dijkman (Universiteit Twente)
  9. Een methodiek voor business cases bij ICT-investeringen in het onderwijs
    – door Henri Roosdorp (ROC Mondriaan) & Maarten Kuiper (Twynstra Gudde)
  10. Cloudcomputing
    – door Rik Burger (Johan Cruyff College Amsterdam) & Wijnand Baretta (Perceptum)
  11. Games, een vanzelfsprekend onderdeel van het leermiddelenpakket
    – door Hester Wobben (Ontwikkelcentrum) & Roel Hagedoorn (Prinsentuin College)
  12. Laptops in het MBO, een update
    – door Maaike Stam (ROC van Amsterdam) & Mieke van Keulen (Kennisnet)
  13. Knooppunt MBO, samen komen we verder (presentatie via Youtube)
    – door Koning Willem I College & Maries Dinaux (Stichting Praktijkleren)
  14. Augmented Reality in de praktijk
    – door Yvette van den Bersselaar & Peter Stadhouders (Prinsentuin Oudenbosch)
  15. SLB/BPV in on-line BBL
    – door Carlo Trommels & Christa Middendorp (ROC Mondriaan)
  16. Naar een nieuw portaal van ROC van Twente: een visie, een roadmap, het realisatieplan
    – door Hans Schouten (ROC van Twente) & Carlo van Haren (Winvision)
  17. Instructables Restaurant
    – door Robert Mens (Cingel College)
  18. De digitale leerlijn voor docenten, iedere docent e-competent!
    – door Annet Smith (Nova College)
  19. De virtuele klas
    – door Benno Hams (OSG Hengelo) & Pieter Klijs (ROC West-Brabant) & Niels Scherling (Cisco)
  20. Talking pen
    – door Robert van Weldam & Co van Houten & Edgar van Oostrum (ROC van Amsterdam)
  21. Wat gebeurt er in het Hoger Onderwijs?
    – door Rob Keemink (Windesheim)
  22. Triple A in de praktijk: het opbouwen van de onderwijscatalogus
    – door Frans Thijssen (ROC De Leijgraaf)
  23. Het nieuwe werken voor studenten
    – door Karin Asscher (Kellebeek College) & Laldjiet Soochit (IT-Workz)
  24. Taalperfect: digitale scholing, controle en examinering bij Nederlands
    – door Leon Aanraad & Jac van Ginderen (ROC West-Brabant)
  25. ICT- en informatiebeleid als speerpunt van strategierealisatie
    – door Ed Clevers en Matthé Drost (ROC Nijmegen)
  26. Gebruik van de portal in de klas/V-alert
    – door Peter Luyten (Scala)
  27. De distributieketen door digitaal leermateriaal
    – door Jan Bartling & Willem-Jan van Elk (saMBO-ICT) & Leo Bakker (Kennisnet)
  28. Technologies to Watch: opkomende technologieën en hun waarde voor het MBO
    – door Stephanie Ottenheijm (Kennisnet) & Pieter Vorstenbosch (Stichting SintLucas – de eindhovense school)
  29. Device onafhankelijk digitaal schoolgebouw; bouw van het team en de techniek
    – door Inge Meere (Da Vinci College)
  30. Meten is weten: hoe bestuurt het ROC van Twente haar IV- en ICT-organisatie?
    – door Rick Ruumpol & Frans van Eekelen (ROC van Twente)

Categoriën & Tags

Reacties (0)
Geef een reactie