Terugblik en presentaties CVI Conferentie 29 en 30 mei 2024
1300 deelnemers, 215 presentaties, 28 MBO Talks en 14 keynotes. MBO Digitaal en Npuls waren er bij met 9 workshops tijdens de CVI Conferentie op 29 en 30 mei 2024. Na het durven, doen, delen nog even nagenieten? De presentaties vind je hier!
Headerfoto: Basma Ahmed
Slimme prompts maken; gebruik van generatieve AI in de praktijk
Wat maakt een goede prompt? Tijdens deze presentatie ging Tijmen in op het slimme gebruik van prompts. Hij deelde een aantal nuttige principes en er was ruimte voor vragen en het delen van ervaringen uit de bomvolle zaal.
foto: Basma Ahmed
Tijmen Leurs (MBO Digitaal)
Datagestuurd onderwijs? Onderwijsgestuurde data!
Hoe kun je de onderwijskundige vraag naar gebruik van Learning Analytics door onderwijsprofessionals ophalen? Jaapjan en Mark lieten zien hoe die gewenste data door SURF geanalyseerd en gevisualiseerd kunnen worden in de Nationale Experimenteeromgeving LA van Npuls.
JaapJan Vroom (MBO Digitaal /Npuls) & Mark Trimpe (VISTA College)
Wat weten we na één jaar Digitaal Bekwaam?
Het programma Digitaal Bekwaam is een jaar actief. Inmiddels gebruiken 45 mbo-scholen de monitor Leren en lesgeven met ict om zicht te krijgen op de digitale bekwaamheid. Marit en Myrthe deelden de lessen via een ludieke escape room. [Bekijk hier de sneakpreview!]
Marit Montsanto en Myrthe Meurders (MBO Digitaal)
Koffie met MORA
Met een kop koffie in de hand doken Tijmen, Dennis en Joël met deelnemers in de boeiende wereld van de MORA. Vanuit de onderwijslogistieke bril keken ze naar de kernprincipes en componenten van de MORA en deelden ze praktijkervaringen en best practices bij flexibiliseren en modulariseren van onderwijs.
Tijmen Leurs, Dennis van Oeveren en Joël de Bruijn (MBO Digitaal)
Npuls: Hoe kan je een wallet maken in het onderwijsproces?
Binnen Npuls werken we aan de ontwikkeling van (edu)Wallet voor studenten en lerenden. De Peters voerden het gesprek over hoe je de wallet benut voor de student in het onderwijs (ondersteunende) proces en wat dit betekent voor de functionaliteit. foto: Basma Ahmed
Peter van Deukeren (Npuls), Peter Eikelboom (SURF)
Npuls: Bouw mee aan Npuls!
Eén fundament, zeven ‘bouwblokken’ en heel veel bouwstenen. Met deze kartonnen blokken zette Manon deelnemers aan het werk. Welke thema’s spreken je aan? Welke associaties roepen ze op en waar wil je in jouw school mee aan de slag?
foto: Basma Ahmed
Manon Geven (MBO Raad,/Npuls)
Npuls: Hoe aansluiten bij landelijke ontwikkelingen rond data en AI?
Hoe haal je als mbo-instelling het meeste uit de Npuls-projecten rond studiedata en AI en de MBO Digitaal activiteiten rond data-ondersteund onderwijs? JaapJan praatte de deelnemers in één uur bij over de allerlaatste stand van zaken.
JaapJan Vroom (MBO Digitaal /Npuls)
Npuls: Digitale koppelingen Examinering (OKE)
Het doel in 2024: Digitale koppelingen van het examenproces klaar voor implementatie in mbo-scholen. Hans vertelde over het cruciale samenspel tussen (beleids)medewerkers examen en informatiemanagement en functioneel beheer bij digitaal examineren.
Hans Swart (Alfa College, MBO Digitaal, Npuls)
Npuls: De goedgevulde boekenkast
Hoe zorgen we dat digitale leer- en lesmaterialen op één plek beschikbaar zijn voor student en docent?Menno gaf een update van ontwikkelingen in digitale leermaterialen en doelen van de transformatiehub aan de hand van praatplaten: Doorpakken, SURF en Npuls.
Menno de Waal (Npuls, Graafschapcollege)