Dit zijn de 6 workshops van Npuls tijdens de MBO Digitaal conferentie

Tijdens de 49e MBO Digitaal conferentie in Apeldoorn zijn er op vrijdag 8 maart  zes workshopsessies van Npuls te volgen. In vier rondes praten de mensen van Npuls je bij over onder andere de stand van zaken rond Npuls en de sleutelteams en gaan ze dieper in op  CTL’s, open leermaterialen, EdTech, microcredentials en AI.

 

Workshopronde 1 I 10.45

#1 In gesprek over Centers for Teaching and Learning I Zaal 4

Een Center for Teaching en Learning (CTL) versterkt docententeams en management bij het vernieuwen van het onderwijs. Alle mbo-scholen ontwikkelen een CTL op een manier die past bij de eigen context, structuur en cultuur. Hoe start je, of hoe positioneer je een CTL in jouw instelling? In deze workshop gaan we in gesprek met een aantal mbo-scholen die vanuit verschillende perspectieven hun ervaringen delen.

Presentatie I Aukje Leufkens aanvoerder binnen de KennisInfrastructuur voor CTL, Onderzoek & kennisdelen I Nynke Kruiderink projectleider CTL themalijn binnen de KennisInfrastructuur I Maaike van Kessel Practor Digitaal Vakmanschap, Noorderpoort

#2 Een samenwerkend ecosysteem voor leermaterialen I Zaal 1

(Open) leermaterialen van uitgeverijen, consortia en oefeningen van de docent. Ze staan vaak op verschillende plaatsen: in het LMS, op websites, platforms of op A4. Dat is lastig overzicht houden voor student én docent. Npuls werkt met SURF, Kennisnet en andere partners aan een ecosysteem dat al deze materialen gemakkelijk vindbaar en toegankelijk maakt op één centrale plek. Om wendbaar onderwijs mogelijk te maken moeten ook leermaterialen wendbaar in te zetten zijn. Tijdens onze sessie presenteren we onze plannen en verkennen we samen de mogelijkheden en oplossingen voor eventuele obstakels.

Presentatie I Menno de Waal Npuls & Graafschap College

 

Workshopronde 2  I 11.45

#3 Studentbetrokkenheid bij implementatie en inzet EdTech: een win-win situatie I Zaal 5

De implementatie en (duurzame) inzet van EdTech binnen onderwijsinstellingen is een grote uitdaging. Kan de inzet van studenten deze processen versnellen en verbeteren? Maak kennis met best-practices op het gebied van (tijdelijke en langdurige) studenteninzet en denk mee over kansen en uitdagingen van studentbetrokkenheid bij EdTech in het mbo.

Presentatie I Renske de Beijer Npuls & Hogeschool InHolland I Denise Brilman Npuls & ROC van Twente

 

Workshopronde 3  I 13.30

#4 Samen het onderwijs transformeren I Zaal 1

Kom langs in deze workshop als je op zoek bent naar een compact overzicht van de stand van zaken bij Npuls én als in gesprek wilt over hoe je als school kunt bepalen in welke projecten, pilots, denktanks, et cetera van Npuls je wilt participeren. Hierbij bespreken we zeker ook de rol van de sleutelteams.

Presentatie I Manon Geven I Npuls & MBO Raad

#5 Microcredentials als begin van een revolutie I Rabobankzaal

Met de komst van microcredentials in het mbo starten we een transitie richting meer wendbaar georganiseerd onderwijs. Edubadges, EduID en Eduwallet zijn allemaal zaken die microcredentials met zich mee gaan brengen. In deze workshop gaan we actief aan de slag met wat die ontwikkeling betekent voor jouw instelling.

Presentatie I Ashwin Brouwer Npuls & Firda I Tanja Derksen Npuls & Hogeschool Utrecht

 

Workshopronde 4  I 14.30

#6 Expeditie AI I Rabobankzaal

De ontwikkelingen van AI gaan snel en de impact op het onderwijs is groot. Weten we genoeg, doen we genoeg en doen we het juiste? Om antwoord te geven op die vragen start Npuls, samen met partners en instellingen, Expeditie AI. Wat kunnen mbo-scholen hiervan verwachten en nog belangrijker: hoe kunnen ze deelnemen?

Presentatie I Bram Enning Npuls & Hogeschool Leiden I  JaapJan Vroom Npuls & MBO Digitaal

Meer informatie

Kijk voor een compleet overzicht van het programma op onze conferentiepagina.

Reacties (0)
Geef een reactie