Innovatie etalage 17 maart 2022

De tijd dat alle studenten tegelijkertijd fysiek in een klaslokaal aanwezig waren, is al twee jaar voorbij. Studenten leren en werken zowel online en offline samenen niet altijd op hetzelfde moment. Dat blijft waarschijnlijk ook nog wel even zo. Er is lange tijd weinig ‘echt’ contact met en binnen de groep geweest, terwijl we weten dat goede groepsvorming leidt tot betere leerresultaten. Dit vraagt met name aandacht nu weer meer fysiek mogelijk is. Hoe voel je als docent aan wat er speelt? Hoe kan de student zich onderdeel voelen van een groep, ook op afstand? Welke didactiek draagt bij aan het groepsgevoel’? Met deze leshacks van collega’s kun je zelf aan de slag. Word bewust van je handelen en krijg weer grip op de groep. 

De drie pitches die deze keer in de etalage staan:

  • Coen van Nieuwburg – ROC van Twente 
    De relatie voorop, maar hoe doe je dat als de student online meedoet?
  • Maria van Omme – Noorderpoort
    Je hoeft geen digitaal wonder te zijn om grip op een ‘blended klas’ te krijgen.
  • Ingeborg Kertesz – Mediacollege Amsterdam
    Groepscohesie versterken met behulp van edutools en de werkvormentool van MBOmediawijs. Speciale aandacht gaat uit naar Seppo, een gamification tool voor on- én offline teamspirit. Game on!

Wanneer:  donderdag 17 maart
Hoe laat: 16.00 – 17.00 uur
Waar: online, MS Teams
Voor wie: docenten
Aanmelden: Klik hier 

Bekijk de homepagina van de innovatie etalage voor een overzicht van de andere bijeenkomsten. 

Reacties (0)
Geef een reactie