Dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT
Dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT 2018 zal deze keer plaatsvinden op 7 en 8 maart 2018 in het centrum van Leeuwarden, de culturele hoofdstad in 2018. Gastcolleges zijn ROC Friese Poort, Friesland College en Nordwin College. Als een van de partners van deze conferentie verzorgt saMBO-ICT samen met Kennisnet en de MBO Raad een aantal sessies op beide dagen.
Hieronder een overzicht van onze sessies die je zeker niet mag missen wanneer je deelneemt aan “Kultuer & Mienskip“.
Het volledige programma van de conferentie is digitaal beschikbaar via de CvI Events App, herkenbaar aan het CvI logo. De CvI Events App is te downloaden via de Google Play Store en de Apple App Store. Er is ook een webversie van het programma beschikbaar. Tijdens Dé Conferentie is het ‘open inloop’ in de workshopzalen. Vol = vol. Dus: maak je eigen programma via de App, zodat je niet voor een volle zaal staat op 7 en 8 maart!
woensdag 7 maart 2018, 14:15-15:15 | Harmonie – Aegon Theaterzaal |
Keynote Jan Riezebos: Met onderwijslogistiek op weg naar beter onderwijs | |
Jan Riezebos zal ook deelnemen aan het worldcafé onderwijslogistiek op de donderdag. | |
|
|
woensdag 7 maart 2018, 15:30-17:45 | Harmonie – Accentzaal |
Worldcafé IBP in mbo: Privacy staat hoog op de menukaart | |
Nog 2 maanden en dan treedt de Europese wetgeving rond privacy definitief in werking. Zijn we er als mbo instellingen klaar voor? Is de informatiebeveiliging op orde en zijn de privacy maatregelen geïmplementeerd? In een World Café bespreken we aan diverse tafels de issues die hiermee samenhangen. We bekijken de benchmark ibp in het mbo 2017 die laat zien hoe we er voor staan en er zijn diverse deskundigen die met u in gesprek gaan en uw vragen beantwoorden over informatiebeveiliging en privacy in het mbo. | |
|
|
woensdag 7 maart 2018, 16:45-17:45 | Neushoorn – Grote Danszaal 2 |
Workshop saMBO-ICT Pa(c)kt door en legt de LAT hoog! | |
Maak kennis met de Leermiddelen Analyse Tool! De LAT is een online tool waarin instellingen hun leermiddelenlijsten kunnen uploaden en analyseren. Het geeft antwoord op vragen als: Wat zijn de kosten van een opleiding? Wat zijn mijn duurste of goedkoopste opleidingen? Van welke uitgevers maken we veel gebruik? Ook is het mogelijk de eigen instelling met andere te vergelijken (geanonimiseerd). Bovendien is er een omgeving waar je eigen selecties in kunt maken of gegevens downloaden naar excel. Docenten kunnen bijvoorbeeld kijken wat andere instellingen voor een bepaald crebo op de lijst hebben staan. We laten de tool graag aan je zien en horen graag welke nieuwe mogelijkheden/functionaliteiten jij graag ontwikkeld zou zien! | |
|
|
woensdag 7 maart 2018, 16:45-17:45 | Harmonie – van der Eemszaal 1 |
Workshop BlockChain – De student centraal | |
Blockchain is een jonge maar veelbelovende technologie en in deze sessie gaan we eerst kort in op het concept erachter. Vervolgens beantwoorden we de vraag: Hoe geven we met Blockchain praktijkervaring, leerresultaten, diploma’s en dossier tastbaar mee aan de student? En hoe helpt dit hem/haar op weg naar een leven-lang-leren? | |
|
|
donderdag 8 maart 2018, 9:30-11:45 | Neushoorn – BG Grote (Pop)zaal |
Worldcafé Onderwijslogistiek | |
In het café worden goede gesprekken gevoerd over het thema onderwijslogistiek. Gekozen kan worden uit zes thema’s. Tijdens de sessie wordt meerdere keren gewisseld, zodat onderwijslogistiek op verschillende wijze wordt benaderd. Ook zin in een goed gesprek? Join us! | |
|
|
donderdag 8 maart 2018, 13:00-15:00 | Harmonie – Accentzaal |
Worldcafé Bruggen bouwen tussen onderwijs en ict | |
In de afgelopen maanden hebben Kennisnet en saMBO-ICT onderzoek gedaan bij 12 mbo-instellingen naar de manier waarop daar ict coaches zijn of worden ingezet in de begeleiding en ondersteuning van docenten bij het gebruik van ict in het onderwijs. De ervaringen zijn divers, met wisselende resultaten,In de setting van een Worldcafé worden de uitkomsten gedeeld en kunnen de deelnemers actief in gesprek met medewerkers uit de deelnemende instellingen. Vanuit de lessons learned willen we komen tot een goed werkend model dat de meeste kansen biedt op een succesvolle inzet van ict in het onderwijs. Door ervaringen te bundelen en daaruit te leren bieden we instellingen mogelijkheden om deze vorm van ondersteuning zo goed mogelijk in te zetten. |