Twitter hashtag #samboict
Er is weer volop getwitterd tijdens de conferentie in Zwolle. Een paar getallen:
De meer dan 240 tweets kwamen vanaf 73 verschillende accounts. Daarvan waren er 39 uitgesproken positief en er zaten slechts 3 negatieve tweets bij. Hoeveel zin hebben die tweets dan? Dat is aan de lezer zelf om te bepalen. Leveranciers gebruiken het medium duidelijk om hun product onder de aandacht te brengen. Conferentiegangers vooral om te delen wat ze ervaren en mensen van buiten volgen de hashtag in de hoop nieuws te ontvangen en stellen zo ook vragen.
Positief, negatief of neutraal
OBI4wan heeft voor ons alle tweets verzameld en een klein rapportje opgesteld. Op basis van woordcontrole is te bepalen of een tweet positief of negatief bedoeld is. Woorden als jammer, niet lekker en brutaal worden dan als negatief sentiment gezien. Woorden als geweldig, leuk, goed, mooi enz. klinken positief. Op deze manier zijn de tweets te zien als een soort van thermometer van de conferentie en dan blijkt dat we geweldig goed scoren. Met name de keynote van Tim van der Werff, maar ook het verhaal van Frank Kalshoven werd zeer goed ontvangen. Ook kwamen er veel positieve geluiden vanuit de workshops. Voor het rapport en alle tweets, zie de bijlagen.