IGEA Samenwerking bij aanbesteding
IGEA staat voor Initiatief Groep Europese Aanbesteding. De werkgroep is opgericht door verschillende instellingen in het MBO om zo goedkoop en efficiënt mogelijk desktop computers, notebooks, monitoren en thin clients in te kopen.
De volgende instellingen werken nu samen: Nova College, Hoornbeek College, Drenthe College, ROC Tilburg, ROC Rijn IJssel, ROC de Leijgraaf, Arcus College en de Aeres Groep.
Via hun gezamenlijke Europese aanbesteding is een contract gesloten met Scholten Awater. In de overeenkomst zijn de maximale levertijden geregeld, de garantietermijn, reparatietijden en prijs (vast voor 6 maanden o.b.v. inkoopprijs met opslag). De overeenkomst is ingegaan op 1 januari 2011 met een initiële looptijd van één jaar met telkens 6 maanden te verlengen tot een totaal van 3 jaar.
Het idee van IGEA is om jaarlijks een aanbestedingscarrousel te starten met instellingen die (opnieuw) moeten aanbesteden. Voor de carrousel die in 2010 gedraaid heeft, is veel gedaan aan voorlichting om zoveel mogelijk instellingen mee te laten profiteren. Uiteindelijk hebben 2 instellingen zich aangesloten bij de bestaande IGEA-leden. Instellingen die dit jaar een aanbesteding moeten doen kunnen gebruik maken van de ervaring die IGEA heeft opgebouwd. Denk daarbij aan bestek en selectiematrices. Geïnteresseerde instellingen kunnen hiervoor contact opnemen met de voorzitter.
Jos Vossen, voorzitter werkgroep IGEA
Telefoon: 06-13053018
E-mail: jos.vossen@leijgraaf.nl