Workshopprogramma MBO Digitaal en Npuls op dé CVI Conferentie

Ga je naar de CVI Conferentie op woensdag 29 en/of donderdag 30 mei in Noordwijkerhout? Kom dan naar onze interactieve (huiskamer)workshops in Cambridge 25. Zien we je zo?

 

WOENSDAG 29 I Workshopronde 01 I 14.15 – 15.15 I 

Slimme prompts maken; gebruik van generatieve AI in de praktijk

Wat maakt een goede prompt? Tijdens deze presentatie gaan we in op het slimme gebruik van prompts. We delen een aantal nuttige principes en er is ruimte voor vragen en het delen van ervaringen uit de zaal. Voor deze interactieve presentatie is het handig om een laptop mee te nemen.

Tijmen Leurs (MBO Digitaal)
Cambridge 25

WOENSDAG 29 I Workshopronde 02 I 15.30  – 16.30 I 

Hoe kan je een wallet gebruiken in het onderwijsproces?

Binnen het Npuls programma werken we aan de ontwikkeling van het concept van de (edu)Wallet voor studenten en lerenden. In deze workshop leggen we eerst uit wat een wallet is, vervolgens gaan we in groepjes uiteen. Aan de hand van een praatplaat voeren we het gesprek over hoe je de wallet benut voor de student in het onderwijs (ondersteunende) proces en wat dit betekent voor de functionaliteit. Dit doen we door usecases voor te leggen, deze te toetsen op toegevoegde waarde en waar mogelijk deze te verrijken met nieuwe inzichten.

Peter van Deukeren (Npuls), Peter Eikelboom (SURF)
Cambridge 25

WOENSDAG 29 I Workshopronde 03 I 16.45  – 17.45 I 

Bouw mee aan Npuls

Eén fundament, zeven ‘bouwblokken’ en heel veel bouwstenen. Dat zijn de bouwmaterialen van Npuls, hét groeifondsprogramma waarin alle mbo-scholen, hogescholen en universiteiten samenwerken aan kwaliteit en wendbaarheid van het onderwijs én verbetering van digitale vaardigheden van docenten en lerenden. Leer het programma kennen op onze Durf-Doe-Deel bouwplaats. Vorm een team, maak een ontwerp en bouw je Npuls-fundament. Ga de strijd aan met andere teams voor: creatiefste ontwerp, beste uitvoering en meest inspirerende samenwerking. Na vandaag staat jullie Npuls-fundament als een huis en hebben jullie genoeg kennis en energie om verder te bouwen aan de toekomst van het onderwijs. Bouw je mee?

Manon Geven (MBO Raad,/Npuls), Joël de Bruijn (MBO Digitaal, Npuls)
Cambridge 25

DONDERDAG 30 I Workshopronde 04 I 09.30  – 10.30 I 

Koffie met MORA

Neem een kop koffie in onze ‘huiskamer’ en duik samen met ons in de boeiende wereld van de MORA. Vanuit de onderwijslogistieke bril kijken we naar de kernprincipes en componenten van de MORA. Leer van de praktijkervaringen en best practices bij het flexibiliseren en modulariseren van het onderwijs. In een MORA marktplaats stemmen we vraag en aanbod met elkaar af. Koffie met MORA is een mooie gelegenheid te leren, delen en samen te innoveren.

Tijmen Leurs, Dennis van Oeveren en Joël de Bruijn (MBO Digitaal)
Cambridge 25

DONDERDAG 30 I Workshopronde 05 I 10.45  – 11.45 I 

Datagestuurd onderwijs? Onderwijsgestuurde data!

De potentie van Learning Analytics (LA) is groot, maar LA wordt in het mbo niet of nauwelijks gebruikt. Doordat onderwijsprofessionals niet weten wat de mogelijkheden zijn, is er geen concrete vraag naar LA. In deze sessie gaan we dan ook in op hoe je de onderwijskundige vraag naar gebruik van Learning Analytics door onderwijsprofessionals kunt ophalen. Daarnaast laten we zien hoe die gewenste data door SURF geanalyseerd en gevisualiseerd kunnen worden in de Nationale Experimenteeromgeving Learning Analytics (Npuls).

JaapJan Vroom (MBO Digitaal /Npuls) & Mark Trimpe (VISTA College)
Cambridge 25

DONDERDAG 30 I Workshopronde 06 I 13.00  – 14.00 I 

Hoe aansluiten bij landelijke ontwikkelingen rond data en AI?

Hoe haal je als mbo-instelling het meeste uit de Npuls projecten rond studiedata en AI en de MBO Digitaal activiteiten rond data-ondersteund onderwijs? JaapJan Vroom praat je in één uur bij over de allerlaatste stand van zaken. 

JaapJan Vroom (MBO Digitaal /Npuls)
Cambridge 25

DONDERDAG 30 I Workshopronde 07 I 14.15  – 15.15 I 

Wat weten we na één jaar Digitaal Bekwaam?

Vanuit MBO Digitaal is het programma Digitaal Bekwaam een jaar actief. Inmiddels gebruiken 45 mbo-scholen de monitor Leren en lesgeven met ict om zicht te krijgen op de digitale bekwaamheid. Hebben vier scholen een onderzoekswerkplaats ingericht, hebben meerdere scholen professionaliseringsbeleid in ict-bekwaamheid vastgesteld en zijn er verschillende werkgroepen actief om in te zoomen op digitale didactiek, zoals het vormgeven van blended leren. In een jaar tijd is er veel geleerd. Die lessen delen we graag in een escape room: dus dompel jezelf onder in alle kennis die is opgehaald!

[Bekijk hier alvast de sneakpreview!]

Marit Montsanto (MBO Digitaal) en Myrthe Simons (MBO Digitaal)
Cambridge 25

Meer informatie

Heb je vragen, of wil je meer informatie over onze workshops op de CVI Conferentie? Stuur een mail naar Paulien de Jong. Ga voor alle andere (programma)info en plattegronden naar de conferentiewebsite van het CVI.

Reacties (0)
Geef een reactie